Een idee kun je op tal van manieren visualiseren. Het gebruik van statische – niet-bewegende – beelden of visuals is ongetwijfeld de meest elementaire manier. Oniki studios stopt de 'I SEE in your IDEA' met een uitgebreid gamma statische visuals:
- conceptvisualisatie
- productdigitalisering
- renders
- grafische visualisatie
- productfotografie
- handleidingen en gebruiksaanwijzingen
- productpresentaties
Conceptvisualisatie
Conceptvisualisatie bestrijkt het volledige spectrum van technieken. Dit is slechts een kleine greep uit wat er allemaal kan. Een quick design is een objectieve tekening die de basiselementen van je concept uit de doeken doet.
Stapsgewijze schetsen illustreren de opeenvolgende stappen van hoe een concept in de echte wereld werkt. Een scenarioschets vertelt en ontwikkelt het verhaal van je concept.
Van ruwe conceptschetsen die de kern van een idee vatten tot perfecte presentatieschetsen. 3D-renders, foto’s, lijntekeningen … in elke denkbare combinatie. Je kunt het zo gek niet bedenken, of oniki studios visualiseert het.
3D Renders
3D-rendering is het proces waarbij 3D-modellen omgezet worden naar 2D-beelden. Beeld je in dat je een packshot kunt maken, zonder dat je het product effectief bij de hand hebt. Dat is trouwens niet eens zo'n gekke bedenking als je product zich nog in de ontwerpfase bevindt.
Grafische visualisatie
2D visualisatie
Een beeld zegt meer dan duizend woorden, luidt het aloude spreekwoord. Met een beeld kun je ook ingewikkelde systemen en processen helpen uitleggen. Een visualisatie met gericht en boeiend beeldmateriaal biedt de kijker heldere informatie. In één oogopslag. Een ware verademing als je een broertje dood hebt aan propvolle slides met oeverloos technisch geneuzel.
Voorbeelden: Vlakke schetsen, Technische tekeningen, Dwarsdoorsnedes
Strategische messaging
Met strategische messaging voeg je extra waarde toe aan je producten: je biedt klanten oplossingen voor specifieke problemen. Koppel de kracht van grafische visualisatie aan interactie met je uiteenlopende stakeholders. Een topmanier om je boodschap - en je product - verkocht te krijgen!
Moodboards
Moodboards zijn visualisatietools en niet zozeer een product op zich. Je gebruikt ze om specifieke concepten in heldere ideeën om te zetten. Door visuals (foto’s, tekeningen … ) te combineren met flarden tekst en andere media, creëert een moodboard de gewenste look en feel voor een concept. Je bezielt er ideeën mee en wekt ze tot leven. Het is de perfecte belichaming van ons motto “When IDEA becomes I SEE”.
Grafische visualisatie kent heel wat toepassingen: infographics, flowcharts, processtromen, pictogrammen en diagrammen.
Product Fotografie
Productfoto's zijn essentieel voor publicitaire of mediadoeleinden. Een product zonder packshot is als een account zonder profielfoto.
Handleidingen en gebruiksaanwijzingen
Als een product door de klant geïnstalleerd of gemonteerd moet worden, zit er doorgaans een handleiding bij. Een overzichtelijke, goed geïllustreerde handleiding is cruciaal voor een correcte montage en … de klanttevredenheid. Maak een previsualisatie van je handleiding. Zie het als een generale repetitie waarmee je onvoorziene verrassingen voorkomt.
Technische handleidingen
Technische handleidingen (engineering manuals) bieden gedetailleerde informatie over de manier waarop iets in elkaar steekt en functioneert. Onmisbaar voor troubleshooting en het oplossen van defecten of pannes.
Productpresentaties
Zet de USP's van je producten in het zonnetje en maak ze marktklaar.
Productvisualisatie
Productvisualisatie maakt gebruik van renders en beeldmateriaal om je eindproduct te visualiseren. Het is de kers op de taart. Zo plak je er een herkenbaar gezicht op voor de buitenwereld.
Interieurvisualisatie
Een open deur intrappen is ook digitaal niet eenvoudig, maar interieurvisualisatie visualiseert letterlijk het interieur dat je voor ogen had. Het is een impressie van een idee. Static visuals put the I SEE in IDEA.
Productshowcase
Zet je populairste producten in de kijker met dit virtuele etalage-effect. Trek de aandacht van windowshoppers met een oogstrelend display dat je ontwerpen of ideeën van hun beste kant laat zien.
Productuitleg
Waar dient dat product nu precies voor? Waarom zijn er varianten van? Andere formaten? Beantwoord de vragen van je klant of eindgebruiker met een fatsoenlijke, heldere productuitleg. Je hebt de aandacht vast. Overtuig en verkoop.